Primavera Sound s’alia amb la Campanya d’Acció dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU: 17 objectius per a un món i un festival millors

El 25 de setembre de 2015, els països de l’ONU van adoptar un conjunt d’objectius globals en una nova agenda de desenvolupament sostenible que contempla des de la protecció del medi ambient a la igualtat de gènere, passant pel foment del consum sostenible i l’eradicació de desigualtats socials i econòmiques. 17 objectius que són de tots i totes, i que des d’avui també adopta oficialment Primavera Sound.

L’Agenda 2030 sobre el Desenvolupament Sostenible de l’ONU és un pla d’acció per tal que governs, sector privat i societat civil treballin conjuntament perquè cadascuna de les seves metes específiques puguin assolir-se als propers anys. L’aliança amb la Campanya d’Acció dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (Sustainable Development Goals o SDGs) de l’ONU serveix així de marc tant per a les accions socials que Primavera Sound porta diverses edicions duent a terme, així com per a noves activitats d’acció climàtica, sostenibilitat i inclusió que se sumen a aquest compromís amb la nostra societat.

En paraules dels responsables de la campanya, “per fer realitat els 17 objectius tots hem de conèixer-los, fer els canvis necessaris per aconseguir-los, i assegurar-nos que els estem complint. Primavera Sound és una plataforma perfecta per connectar amb el públic jove i creatiu, que vol sumar-se a l’acció aportant una experiència significativa als i les assistents”.

EL COMPROMÍS DE PRIMAVERA SOUND

Els objectius de la campanya d’acció de l’ONU engloben projectes encaminats a fomentar la igualtat de gènere i empoderament de la dona, l’educació i la salut, la reducció de desigualtats, la producció i el consum sostenibles i l’eradicació de la fam. Fent-se ressò de tots aquests objectius, aquestes són les accions de caràcter solidari, mediambiental i social que s’emprendran en aquesta edició de Primavera Sound –algunes d’elles de nova fornada, moltes d’altres seguint la línia iniciada ja fa anys. 

Got reutilitzable: Per primer cop, i unint-se a la resta d’accions vinculades al compromís mediambiental del festival, Primavera Sound substituirà els gots de plàstic per gots reutilitzable de polipropilè. Una iniciativa conjunta amb Pull&Bear i Heineken que no només és respectuosa amb el medi ambient, sinó que vol picar l’ullet als i les assistents més fidels del festival: amb 19 models diferents, un per edició realitzada i mostrant els diferents objectius de desenvolupament sostenible, cadascun d’ells recordarà la història del festival cartell a cartell. 

Recicladora d’ampolles de plàstic: Amb la col·laboració de Pull&Bear, el festival comptarà amb una recicladora interactiva d’ampolles de plàstic PET, donant la possibilitat a usuaris i usuàries de contribuir a la causa mediambiental al dipositar-hi els seus recipients. A canvi, els i les participants podran optar a guanyar premis com abonaments per a Primavera Sound 2020 o samarretes de cotó orgànic de Pull&Bear.

Nobody’s Normal - No Callem: En compromís contra la discriminació de gènere i les agressions sexuals en espais d’oci nocturn, l’organització disposa d’una sèrie de mesures i actuacions per evitar la violència de gènere i la discriminació, així com per implementar el protocol No Callem de l’Ajuntament de Barcelona. L’acció comprèn la informació i formació dels i les treballadores i empreses del festival, i la implantació de dos stands informatius amb personal encarregat d’informar, sensibilitzar i atendre al públic assistent. 

Save The Children: minimúsica participarà a la creació del primer fons de música per a la infància dedicat de forma permanent a implementar activitats i programes de formació musical per millorar les condicions de vida de nens i nenes en situació de pobresa i vulnerabilitat. A més, properament els i les compradores d’entrades de concerts podran donar un euro amb cada compra realitzada a la plataforma Redtkt. 

Barcelona Forum District: L’empresa gestora del festival s’ha unit a aquest organisme que agrupa empreses, institucions i entitats de la zona Fòrum de Barcelona amb uns objectius comuns de Responsabilitat Social Corporativa, per lluitar així contra la desigualtat social i pel compromís mediambiental i cultural de la zona. 

Formació i Treball: En col·laboració amb la fundació Formació i Treball, Primavera Sound contracta els serveis de càtering de D’ins, que s’encarreguen de proporcionar l’aliment necessari per reposar forces a tot l’staff del festival. A més, Bici Amiga gestiona els aparcaments de bicicletes per als assistents del festival. D’aquesta manera, volem contribuir a una societat més justa i inclusiva, especialment amb aquells que més ho necessiten. 

Apropa: Primavera Sound començarà enguany la seva col·laboració amb aquesta associació encarregada d’apropar la música i d’altres esdeveniments a entitats que treballen amb persones en risc d’exclusió social, aportant un nombre d’entrades a un preu molt reduït amb la finalitat de facilitar l’assistència a aquests col·lectius.

Som Fundació: En aquesta edició el festival segueix proporcionant un número d’invitacions a persones amb discapacitat intel·lectual, per tal que puguin gaudir junt amb els seus cuidadors d’una jornada de música al festival. 

Uniraid: Primavera Sound va participar com a patrocinador en l’edició de 2019, per a la qual els treballadors i treballadores de l’empresa van donar roba (principalment infantil) i joguines, que els participants van lliurar al seu pas per zones desfavorides. 

OXFAM - Banc dels Aliments: Les empreses de restauració que participen a les nostres àrees gastronòmiques lliuren el seu excedent al Banc dels Aliments per contribuir a evitar el malbaratament alimentari. 

Aportant el nostre granet de sorra amb la col·laboració del públic, esperem que cada edició de Primavera Sound contribueixi a deixar el nostre entorn millor de com el vam trobar. Mentrestant, aquelles i aquells que necessitin inspiració poden començar seguint aquesta Guia dels Ganduls per Salvar el Món.

+Notícies